Dyttblogg

Kristine Dale troner på toppen i Nyttårsmarsjen

Bli kjent med Kristine Dale sin historie, som troner på toppen av Nyttårsmarsjen.   

Les om hennes historie under:

"Jeg har alltid syntes at trening er kjekt og i januar i 2017 foretok jeg en livsstilsendring av både kosthold og trening. Jeg begynte å trene mer bevisst og være litt mer våken over hva som gikk i kroppen slik at resultatene ville bli bra.

For min del startet det med at jeg ville ha en sunn og sterk kropp som fungerer i hverdagslivet. Jeg har en deltidsjobb på et sykehjem og her er det av og til noen tunge løft. Det å ha en sterk kropp, spesielt sterk kjerne gjorde at jeg slapp å gå fra jobb med vond rygg fordi jeg gjorde løft feil eller det generelt var tungt. Dette var en av de store motivasjonsfaktorene mine til økt aktivitet. Det er jo også veldig motiverende når resultatene kommer.

Etterhvert som kondisjonen og styrken i kroppen økte, økte også antall treningstimer og ikke minst trenings lysten og motivasjonen.

En aktivitet jeg har funnet stor glede i er å gå Stoltzekleiven. Denne går jeg ofte før arbeid eller skole, og i 2017 gikk jeg den 537 ganger. Det hørtes kanskje helt skinnsykt ut, men her fant jeg virkelig glede og roen jeg trengte. En arena der jeg følte meg hjemme og som jeg stortrives med. Når jeg går stoltzen tenker jeg ikke at det alltid er trening, men mer en glede som gjør meg glad og som fyller opp energilagrene mine.

Å finne øvelser som du liker å gjøre er viktig, ikke bruk tid på noe du absolutt ikke liker å gjøre. Hater du å løpe, ikke løp. Finn andre aktiviteter som du synes er kjekke og som motiverer deg, slik klarer du også å opprettholde det og nå målene dine.

 

Tre tips til deg:

  • Finn noe du liker å trene
  • Ikke overdriv i begynnelsen, da er det vanskelig å holde over lengre tid
  • Finn en sunn balanse og ikke sammenlign deg selv med alle andre. Vi har forskjellige kropper alle sammen

Ønsker dere alle lykke til videre under løpet "

Med 10 000 skritt når du det anbefalte aktivitetsmålet

Få en sunn og sterk kropp ved å gjøre den aktiviteten du liker best! Selv om Kristine troner på topp er det ingen grunn til bekymring. Det handler ikke om å komme først i mål, men å holde et aktivitetsnivå tilsvarende 10 000 skritt om dagen gjennom hele perioden du deltar, da vil du og ditt lag sitte igjen med mange helsegevinster og gode minner. Du er også med i trekningen av reisegavekort!