Bygger samhold rundt sponsorat
Camilla Nygaard på Svalbard sier at konkurransen gir litt ekstra god stemning på arbeidsplassen. Hun forteller at hun hører det snakkes i gangene om hvordan de ligger an, hva de har gjort av aktiviteter i helgen.
-Hos oss jobber vi så mange forskjellige steder, derfor er det fint å ha et felles prosjekt som er morsomt.
Et nytt, men bevisst grep fra Coop har vært å bruke aktivitetskonkurransen som en måte å få de ansatte mer involvert i den store sponsorsatsingen mot neste år: Ski VM 2025 i Trondheim.
Carina Hansen sentralt hos Coop forteller at de har ønsket en plattform for å skape et sterkere fellesskap, hvor de ansatte også skal føle seg mer knyttet til det store VM-sponsoratet.
- I en så stor bedrift som Coop er har vi ansatte i mange forskjellige posisjoner, alt fra butikksjefer, lagerarbeidere til markedsanalytikere og sjåfører, forklarer Hansen.
- Det er vanskelig å nå alle, men gjennom engasjementet rundt konkurransen føler vi at vi når flere. At over 6000 meldte seg på viser at det funker!
I appen underveis i de seks ukene konkurransen varer fikk de ansatte motivasjonshilsner fra NRK-Yngvar og teknikkkurs fra Skinstad-brødrene, og det grafiske uttrykket var en skiløype.
- Nå teller vi liksom ned til VM sammen, smiler Carina Hansen.